989962389896+

واتس اپ

982171057557+

تماس بگیرید

981332113573+

تماس بگیرید

 دوره های فنی حرفه ای Ausbildung در اتریش

دوره های فنی حرفه ای Ausbildung در اتریش

دوره های آوسبیلدونگ اتریش

دوره های فنی حرفه ای در اتریش که تحت عنوان آوسبیلدونگ نیز شناخته می شوند.

جزء پرمتقاضی ترین موسسات آموزش شغلی در کل اروپا می باشند، که دوره های متنوعی را از بازرگانی تا مهندسی پوشش میدهد.

دوره ی آسبیلدونگ چیست؟

دوره های کارورزی، جهت پرورش نیروهای ماهر و متخصص برای شرکت ها و کارفرماهایی می باشد که نیاز شدیدی به استخدام اینگونه افراد دارند. این دوره های آسبیلدونگ اتریش به دو صورت تئوری و عملی برگزار می گردد. و دارای هزینه و طول پروسه اندک است و مهمتر این که با تضمین کار همراه است. 

محبوبیت دوره های آموزش فنی و حرفه ای (VET) در کشور اتریش به حدی است که 70% از دانشجویان دانشگاهی نیز از آموزش های این دوره بهره می برند.

چرا که برای شرکت های کارفرمای اتریشی داشتن تخصص و مهارت کاری در کنار تحصیلات دانشگاهی از اهمیت بخصوصی برخوردار است. و تاثیر آن را همچنین می توان در اخذ ویزای کاری اتریش مشاهده کرد.

از امتیازات دوره های نظام فنی حرفه ای اتریش، – سیستم آموزشی دوگانه که دارای ویژگی های خوبی به همراه کارآموزی های ساختارمند می باشد که آموزش مدرسه ای را با آموزش کارگاهی درهم تلفیق می کند.

ویژگی های این دوره ها:

– برنامه های آموزشی این مراکز بسیار وسیع و گسترده بوده و از افراد مبتدی تا متخصصان را شامل می شود.

– اساتید و مربیان مراکز فنی و حرفه ای جزء زبده ترین مربیان سطح اروپایی می باشند و به همین دلیل کیفیت آموزشی این دوره ها بسیار بالا است.

– نظام آموزش فنی و حرفه ای (VET) مسیرهای پیشرفت و ترقی مختلفی را در سطوح مختلف و ارتباط با آموزش عالی از طریق اعطای مدرک لیسانس حرفه ای یا Berufsreifeprüfung به کارآموزان ارائه می کند.

– این نوع آموزش در اتریش باعث افزایش نرخ استخدام جوانان با توجه به استانداردهای بین المللی می گردد.

یکی از اهداف اصلی متقاضیان شرکت در دوره های آسبیلدونگ اتریش کسب مهارت و تخصص لازم برای ورود به بازار کار و دریافت اقامت اتریش از طریق دریافت ویزای کاری است.

شرایط کار

شرایط بازار کار تخصصی و مهارت طلب اتریش برای دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز این کشور با اعتبار ۲۴ ماهه ایجاب می کند که متقاضیان به فکر آموزش فنی و حرفه ای (VET) باشند. هم اکنون بالاترین سطح درآمدی در کشور اتریش از آن متخصصان و کارگران ماهر با تخصص و سابقه کاری بالا است.

کشور اتریش یکی از کشورهای استقبال کننده از نیروی کار ماهر و متخصص است. متقاضیان شرکت در این دوره ها با توجه به امکان تحصیل و کار همزمان شانس کار در شرکت ها و کمپانی های بزرگ را پیدا می نمایند. که بگونه ای تضمین کننده آینده شغلی آنان می باشد.

این افراد با کار حین تحصیل ممکن است پس از فارغ التحصیلی نیز به کار خود ادامه داده و در شرکت محل کار خود استخدام گردند. و یا با کاریابی موفق به کار به عنوان یک نیروی کار ماهر و متخصص در سراسر اروپا شوند. 

شرایط گرفتن پذیرش

گرفتن پذیرش در دوره های آوسبیلدونگ اتریش رایگان نیست اما چون دانشجو در ماه حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو بسته به دوره مورد نظر، حقوق دریافت می کند، تقریبا تمام هزینه های زندگی خود را می تواند دریافت کند و‌ مهم تر از همه آنکه بعد از فارغ التحصیلی هم کارش تضمین شده است

در کشور اتریش مراکز مختلفی برای آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد که در طی دوره های مختلفی به کارآموزان مدرک معتبر پایان دوره اعطاء می کنند. معمولا کارآموزان اینگونه مراکز به 3 گروه افراد مبتدی، کارآموزان و فارغ التحصیلان مدارس و متخصصان (معلمان، دبیران و مدیران شخصی) دسته بندی می شوند.

علاقه مندان و متقاضیان حضور در مراکز فنی و حرفه ای در اتریش از همان بدو حضور در این مراکز می توانند از حمایت مالی برنامه بورسیه Erasmus+ برخوردار شوند.

معمولا دوره کالج های آموزش فنی و حرفه ای در اتریش یک دوره ۲ تا ۵ ساله است. که با آزمون نهایی Reife- und Diplomprüfung به اتمام می رسد. نمره قبولی این برنامه نمره 4 تا 5 بعلاوه پیشرفت تحصیلی بایستی حدود ISCED 550 باشد. در ضمن زبان آموزشی این دوره آلمانی (Fachschule, Handelsschule) است. بنابراین، داشتن مدرک دیپلم متوسطه و مدرک زبان آلمانی جزء الزامات پذیرش از مراکز فنی و حرفه ای اتریشی می باشد.

در حال حاضر ، نزدیک به 200 رشته مختلف کارآموزی برای همه جوانان متقاضی کارآموزی در دسترس است.

برخی کالج های فنی و حرفه ای در اتریش  عبارتند از:

  • مدارس فنی و حرفه ای نیمه وقت برای کارآموزان،  
  •  
  • مدارس و کالج های مهندسی، هنرها و صنایع دستی،
  • مدارس و کالج های مدیریت بازرگانی،
  • مدارس و کالج های مدیریت و صنایع خدماتی،
  • مدارس و کالج های توریسم،
  • مدارس و کالج های مد و طراحی، م
  • دارس مشاغل اجتماعی، کالج های کشاورزی و جنگلداری،
  • کالج های آموزش دبیری.

شرایط و مدارک لازم برای آوسبیلدونگ اتریش عبارتند از:

  • دانش زبان آلمانی در سطح B1 ،
  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر برای امور ویزا،
  • محدودیت سنی ۱۸ الی ۳۰ سال برای متقاضی،
  • تمکن مالی،
  • حداقل مدرک دیپلم یا مدارک کاردانی یا فنی حرفه ای و ترجمه رسمی آن ها.

 

می‌خواهید یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید؟ ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مسیری مهیج به اتریش حرکت کنید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را آغاز کنید.

ویزای تحصیلی اتریش: با یک چشم به امکانات آموزشی بی‌نظیر اتریش، راه خود را در دنیای دانش باز کنید.

ویزای شغلی اتریش: راهی برای بهبود فرصت شغلی خود در اتریش را بیابید و به دنیای حرفه‌ای و پر از چالش‌های جدید بپیوندید.

سرمایه‌گذاری در اتریش: فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بررسی کنید و به دنبال راهکارهای مالی مستدام برای آینده خود بگردید.

ویزای جست و جوی کار در اتریش: راهی برای بهبود فرصت شغلی خود در اتریش را بیابید.

 

 حالا وقت آن رسیده تا به اتریش خوش‌آمد بگویید!

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
پشتیبانی در واتس اپ